SELECTIA PRESEDINTELUI – MECEFF “7+1” EDITIA A III-A, 2013 2013


Bar Mitzvah

SUA (filme Yddish)

Regia: Henry Lynn, Producator: Henry Lynn & Jack Stillman, Scenariu: Henry Lynn & Boris Thomashefsky, Imaginea:  Robert J. Marshall & George H. Wicke Jr., Montajul: Jack Kemp, Sunetul: Jerry Barton, Muzica:  Jack Stillman

Cu: Boris Thomashefsky, Rosalie, Regina Zuckerberg, Gertrude Bulman, Sam Colton, Peter Graf, Leah Naomi, Benjamin Schechtman, Morris Strassberg, Morris Tarlowsky

2009 Restoration © The National Center for Jewish Film | www.jewishfilm.org

 

Dumnezeu, omul si diavolul

SUA (filme Yddish)

Regia: Joseph Seiden, Based on the play by Jacob Gordin, Scenariul: Izidor Frankel, Jacob Gordin, 

Cu: Michal Michalesko, Gustav Berger, Berta Gersten, Shifra Lerer, Esta Salzman, Max Bozyk, Leon Shachter, Lucy Gehrman, Joshua Zeldis

 

Drumul e lung

SUA (filme Yddish)

Regia: Herbert B. Fredersdorf & Marek Goldstein

 

Uvertura Glorie

SUA (filme Yddish)

Regia: Max Nosseck

 

Fierarul Cântăreţ

SUA (filme Yddish)

Regia: Edgar G. Ulmer

 

Korczak

Germania

Andrej Wajda aproape că renunţase să filmeze viaţa şi munca lui Janusz Korczak. Scriitor şi pedagog polonez, doctor şi om de principiu, Korczak a pus bazele unui orfelinat pentru copii evrei din Polonia. Când, în 1942, Naziştii au deportat aceşti copii la Treblinka, dar au permis doctorului să fie liber, el a decis de bunăvoie să însoţească aceşti copii către camerele morţii – şi astfel a dat un exemplu pentru toţi. Descoperirea a venit când Regina Ziegler a achiziţionat două scenarii pentru a-i da lui Vajda toată libertatea de care avea nevoie pentru a face „Korczak” aşa cum şi-a dorit. Când producţia şi-a încheiat lunga odisee către ecran, „Korczak” a fost invitat la Cannes – şi apoi la festivaluri de film din întreaga lume.

 

Mama trebuie să plece

Tristan are un vis care îi va aduce o avere: case pentru păpuşi – o lume sănătoasă pentru toţi. Dar când îi spune mamei sale despre noul său plan de afaceri, ea dă, într-un final, cărţile pe faţă. Nu poate crede că tocmai el a venit cu o asemenea idee nebunească. Tristan este profund dezamăgit. El a stat întotdeauna în umbra mamei sale, dar această ultimă insultă gravă este greu de suportat pentru el. Şi se dovedeşte că nu trebuie să o facă pentru că, imediat, îl întâlneşte pe Josip – iar Josip este un asasin la comandă…!

 

Kamikaze 1989

Germania

Liftul companiei ajunge doar până la etajul 30. Locotenentul de poliţie Jansen, interpretat de Rainer Werner Fassbinder, descoperă din greşeală că există un al 31-lea etaj. Cine are reşedinţa la acest etaj? O bombă ticăie la unul dintre celelalte etaje. Jansen are la dispoziţie doar patru zile pentru a rezolva misterul. Proprietarul companiei este deranjat de intruziunile sale constante, aşa că îi oferă un vinovat. Cu toate acestea, Jansen nu se lasă păcălit şi îşi continuă investigaţiile. Vânătorul devine vânat deoarece compania este mai puternică decât legea.

 

Marea albă, Ep 4-6

Germania

Ep. 4: Vechi dispute

Ep. 5:  Concertul

Ep. 6: La sfârşitul zilei

 

Fabian

Germania

Iniţial, Erich Kastner şi-a intitulat povestea despre Berlin din turbulenţii ani 1930 “Der Gang vor die Hunde”(„Între câini”). Împotriva unui trecut de anarhie sexuală, fanatism politic, şomerii flămânzind pe străzi – luate toate împreună, semnele unei societăţi ce se clatină pe marginea schimbării sunt urgente. Moralistul Fabian, care îşi câştigă existenţa compunând sloganuri publicitare pentru o companie producătoare de ţigarete, este condamnat să eşueze în această lume amorală. El îşi petrece nopţile în baruri, cafenele şi restaurante cu prietenul său Labude, care se sinucide după o confruntare cu Naziştii. Relaţia sa cu studenta Cornelia se destramă abrupt – ea îl părăseşte pentru un producător de film. Chiar şi încercarea de a salva de la înec dintr-un râu a unui copil este un eşec, deoarece Fabian nu ştie să înoate.

 

Marea albă, Ep 1-3

Germania

Ep. 1: O noapte în iunie

Ep. 2: Fiica risipitoare

Ep. 3: Totul pentru dragoste

 

Solo pentru clarinet

Germania

Berlin. Într-un bloc de locuinţe pustiu, poliţia face o descoperire macabră, corpul tăiat al unui bărbat. Se pare că o parte a organelor sale genitale a fost muşcată. Ancheta Detectivului-şef Bernie Kominka îl conduce către o tânără femeie cu o haină roşie şi, de acolo, direct în turbulentul labirint al sentimentelor sale. El se îndrăgosteşte de principalul suspect şi îşi pierde controlul asupra simţurilor neştiind dacă femeia de care s-a îndrăgostit este sau nu un criminal violent.

 

Povestiri erotice 1 (+18 | Pret Bilet: 10 lei)

Germania

Scurtmetraje

„Dacă nu este erotic, nu este interesant” – spunea dramaturgul spaniol Fernando Arrabal. Desigur, factorii primari ai „eroticului” sunt nedefiniţi: gustul, stilul, calitatea. Şi, ca să fie într-adevăr erotică, experienţa trebuie să se desfăşoare în întregime în imaginaţie. „Povestiri erotice” sunt, în cea mai mare parte, scurte poveşti ale fanteziei, uneori presărate cu momente umoristice, ocazional poetice sau exotice. Mai mult, aşa cum a fost adesea lăudată în cataloage de festival, seria adună producători de film de top, regizori şi scenarişti care sunt intrigaţi de posibilitatea creării unei afirmaţii personale despre ceea ce el sau ea simte şi că acest lucru poate constitui un context vizual al eroticului actual şi ceea ce el sau ea şi-a dorit în contextul unei anumite culturi.

„Povestirile erotice” au participat la mai mult de 400 de festivaluri în întreaga lume.

 

Povestiri erotice 2 (+18 | Pret Bilet: 10 lei)

Germania

Scurtmetraje

„Dacă nu este erotic, nu este interesant” – spunea dramaturgul spaniol Fernando Arrabal. Desigur, factorii primari ai „eroticului” sunt nedefiniţi: gustul, stilul, calitatea. Şi, ca să fie într-adevăr erotică, experienţa trebuie să se desfăşoare în întregime în imaginaţie. „Povestiri erotice” sunt, în cea mai mare parte, scurte poveşti ale fanteziei, uneori presărate cu momente umoristice, ocazional poetice sau exotice. Mai mult, aşa cum a fost adesea lăudată în cataloage de festival, seria adună producători de film de top, regizori şi scenarişti care sunt intrigaţi de posibilitatea creării unei afirmaţii personale despre ceea ce el sau ea simte şi că acest lucru poate constitui un context vizual al eroticului actual şi ceea ce el sau ea şi-a dorit în contextul unei anumite culturi.

„Povestirile erotice” au participat la mai mult de 400 de festivaluri în întreaga lume.

 

Povestiri erotice 3 (+18 | Pret Bilet: 10 lei)

Germania

Scurtmetraje

„Dacă nu este erotic, nu este interesant” – spunea dramaturgul spaniol Fernando Arrabal. Desigur, factorii primari ai „eroticului” sunt nedefiniţi: gustul, stilul, calitatea. Şi, ca să fie într-adevăr erotică, experienţa trebuie să se desfăşoare în întregime în imaginaţie. „Povestiri erotice” sunt, în cea mai mare parte, scurte poveşti ale fanteziei, uneori presărate cu momente umoristice, ocazional poetice sau exotice. Mai mult, aşa cum a fost adesea lăudată în cataloage de festival, seria adună producători de film de top, regizori şi scenarişti care sunt intrigaţi de posibilitatea creării unei afirmaţii personale despre ceea ce el sau ea simte şi că acest lucru poate constitui un context vizual al eroticului actual şi ceea ce el sau ea şi-a dorit în contextul unei anumite culturi.

„Povestirile erotice” au participat la mai mult de 400 de festivaluri în întreaga lume.

 

Povestiri erotice 4 (+18 | Pret Bilet: 10 lei)

Germania

Scurtmetraje

„Dacă nu este erotic, nu este interesant” – spunea dramaturgul spaniol Fernando Arrabal. Desigur, factorii primari ai „eroticului” sunt nedefiniţi: gustul, stilul, calitatea. Şi, ca să fie într-adevăr erotică, experienţa trebuie să se desfăşoare în întregime în imaginaţie. „Povestiri erotice” sunt, în cea mai mare parte, scurte poveşti ale fanteziei, uneori presărate cu momente umoristice, ocazional poetice sau exotice. Mai mult, aşa cum a fost adesea lăudată în cataloage de festival, seria adună producători de film de top, regizori şi scenarişti care sunt intrigaţi de posibilitatea creării unei afirmaţii personale despre ceea ce el sau ea simte şi că acest lucru poate constitui un context vizual al eroticului actual şi ceea ce el sau ea şi-a dorit în contextul unei anumite culturi.

„Povestirile erotice” au participat la mai mult de 400 de festivaluri în întreaga lume.

 

Povestiri erotice 5 (+18 | Pret Bilet: 10 lei)

Germania

Scurtmetraje

„Dacă nu este erotic, nu este interesant” – spunea dramaturgul spaniol Fernando Arrabal. Desigur, factorii primari ai „eroticului” sunt nedefiniţi: gustul, stilul, calitatea. Şi, ca să fie într-adevăr erotică, experienţa trebuie să se desfăşoare în întregime în imaginaţie. „Povestiri erotice” sunt, în cea mai mare parte, scurte poveşti ale fanteziei, uneori presărate cu momente umoristice, ocazional poetice sau exotice. Mai mult, aşa cum a fost adesea lăudată în cataloage de festival, seria adună producători de film de top, regizori şi scenarişti care sunt intrigaţi de posibilitatea creării unei afirmaţii personale despre ceea ce el sau ea simte şi că acest lucru poate constitui un context vizual al eroticului actual şi ceea ce el sau ea şi-a dorit în contextul unei anumite culturi.

„Povestirile erotice” au participat la mai mult de 400 de festivaluri în întreaga lume.

 
 

Newsletter